Menu wortalu
Canon J17ex6.2B – obiektyw telewizyjny 4K o szerokim zakresie ogniskowych
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 2134
Odpowiadając na coraz szerszą dostępność 4K u nadawców sygnału telewizyjnego oraz zapotrzebowanie na sprzęt do pracy w rozdzielczości 4K dostosowany do różnych budżetów, Canon Europe zapowiada dziś wprowadzenie na rynek obiektywu CJ17ex6.2B. Ten wszechstronny, zwarty i lekki – krótko mówiąc, znakomity pod względem optycznym obiektyw do kamer 4K 2/3” to najnowszy model z serii przenośnych obiektywów zmiennoogniskowych 4K UHDgc. Dzięki szerokiemu zakresowi ogniskowych łączy możliwości obiektywu szerokokątnego i teleobiektywu, oferując możliwość realizacji różnych scenariuszy i kątów filmowania za pomocą tylko jednego narzędzia.
Wprowadzając CJ17ex6.2B, Canon poszerza swą liczącą już 18 modeli gamę obiektywów telewizyjnych 4K – największą w branżyi. Zaspokaja w ten sposób zróżnicowane potrzeby profesjonalistów – od filmowania imprez i sportu po przekaz wiadomości i inne treści realizowane w studio.
Obiektyw 4K spełniający normy branżowe
Jakość 4K szybko staje się normą – wciąż jednak wiele elementów składa się na optyczną doskonałość obrazu. Obiektyw CJ17ex6.2B nie tylko zaspokaja zapotrzebowanie użytkowników na 4K, ale też minimalizuje efekt tzw. ducha oraz flary, zapewniając lepszy efekt HDRii. Jest też zgodny z funkcją korekcji aberracji chromatycznej kamer telewizyjnych korzystających z szerokiej palety barw (WCG)BT.2020iii.
Efektywnie wykorzystując w swoim układzie optycznym elementy obiektywu UDiv, CJ17ex6.2B eliminuje aberracje chromatyczne, zapewniając znakomite odwzorowanie kolorów oraz ostrość i kontrast we wszystkich punktach obrazu. Dzięki kompatybilności z HDR i WCG profesjonaliści mogą oczekiwać od niego wizualnego bogactwa, spełniającego oczekiwania widzów dotyczące wyjątkowej jakości obrazu.
Wszechstronność zastosowań
CJ17ex6.2B to idealne jednoobiektywowe rozwiązanie dla profesjonalistów potrzebujących dużych powiększeń. Szeroki kąt 6,2 mm wraz z 17-krotnym zoomem zapewniają zakresy ogniskowych od 6,2 mm do 106 mm oraz od 12,4 mm do 212 mm w połączeniu z wbudowanym dwukrotnym extenderem optycznym. Dzięki możliwości filmowania zarówno ujęć szerokokątnych, jak i zbliżeń, przy jednoczesnym zachowaniu znakomitej jakości optycznej, obiektyw ten stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie branży na zestaw uniwersalny.
Obiektyw CJ17ex6.2B doskonale nadaje się do filmowania z ramienia i prowadzenia wywiadów. Cechuje go zwarta, lekka obudowa, o masie zaledwie 2,07 kgv. Oferuje trwałość i funkcjonalność konwencjonalnego obiektywu HD, jednocześnie spełniając wymagania w zakresie mobilności, której potrzebują reportażyści i dokumentaliści.
Doskonałe parametry
Obiektyw CJ17ex6.2B wyposażony jest w 16-bitowy enkoder absolutny i ma ten sam wysokowydajny napęd cyfrowy jak inne obiektywy Canon z serii UHDgc i UHDxs. Oznacza to, że włączenie obiektywu odbywa się bez inicjalizacji, a funkcje po stronie kamery (takie jak korekcja aberracji i detekcja położenia obiektywu) są aktywne już w chwili uruchomienia. W efekcie operator nie przegapi żadnego ujęcia. By wydajność kamer 4K była jeszcze lepsza, obiektyw CJ17ex6.2B obsługuje trzy 20-stykowe złączavi , co pozwala na dokładny odczyt danych z obiektywu przy jednoczesnym korzystaniu z zoomu i ostrzenia. Jest to zaawansowana funkcja, zapewniająca kompatybilność z wirtualnymi platformami produkcyjnymi.
Najważniejsze cechy CJ17ex6.2B:
Szeroki kąt 6,2 mm i skromny 17-krotny zoom oferują szeroki zakres ogniskowych 6,2–106 mm (12,4–212 mm z wykorzystaniem wbudowanego 2-krotnego extendera optycznego)
Znakomita jakość obrazu w rozdzielczości 4K
Lekki i zwarty
Minimalizuje ghosting i flary
Wbudowany extender (2x)
i) Według stanu na 7 kwietnia 2021. W oparciu o badania Canon.
ii) HDR (High Dynamic Range) odnosi się do techniki podnoszenia kontrastu pomiędzy jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu (zakres dynamiczny).
iii) Szeroka paleta barw (WDC, Wide Colour Gamut) jest technologią poszerzania palety barw w nagraniach wideo. Obecnie obowiązujący standard branżowy BT.709.
iv) Element obiektywu wykorzystujący szkło o ultraniskiej dyspersji (UD).
v) Wersja IRSE-S obiektywu CJ17ex6.2B waży 2,07 kg, wersja IASE-S waży 2,15 kg.
vi) Model IASE-S obiektywu CJ17ex6.2B wspiera trzy złącza 20-pinowe.
Obiektyw Sony α z mocowaniem typu E: FE 50 mm F1,2 G Master™
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 2325
Sony zapowiedziała powiększenie oferty pełnoklatkowych obiektywów G Master o model FE 50 mm F1,2 GM (SEL50F12GM). Jego wyróżnikami będą znakomita rozdzielczość, charakterystyczny dla całej serii G Master wspaniały efekt bokeh, najbardziej zaawansowany na rynku autofokus oraz profesjonalny system obsługi i poziom niezawodności — a wszystko to połączone z małymi wymiarami i wagą. Maksymalny otwór przysłony F1,2 daje nadzwyczajne możliwości twórcze, wynikające z niezwykle małej głębi ostrości. Oznacza także wyjątkową zdolność przechwytywania światła, pozwalającą używać krótszych czasów otwarcia migawki i mniejszych wartości ISO podczas zdjęć w słabym świetle. W rezultacie obiektyw idealnie sprawdzi się w takich zastosowaniach, jak fotografia portretowa i ślubna czy produkcja materiałów wideo.
— Z radością powiększamy ofertę o model FE 50 mm F1,2 GM, będący 60 obiektywem z mocowaniem typu E — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Ma on przysłonę F1,2, zapewni więc nowy wymiar ekspresji i funkcjonalności podczas fotografowania i nagrywania filmów. FE 50 mm F1,2 GM to pierwszy w rodzinie α obiektyw o tak dużej jasności. Został on zaprojektowany w najwyższym standardzie, by spełnić zmieniające się potrzeby współczesnych twórców. Zawsze słuchamy klientów, by dostarczać im najlepszą technologię przetwarzania obrazu.
Doskonała rozdzielczość i piękny efekt bokeh
Obiektyw FE 50 mm F1,2 GM jest wyposażony w najnowsze rozwiązania optyczne, takie jak trzy soczewki XA (eXtreme Aspherical), dzięki którym obraz utrzymuje wysoką rozdzielczość nawet przy maksymalnym otwarciu przysłony. Powłoka Sony Nano AR Coating II skutecznie tłumi wewnętrzne odbicia światła, dzięki czemu na zdjęciach robionych pod światło nie powstaje poświata ani „duszki”.
Przy całkowicie otwartej przysłonie obiektyw FE 50 mm F1,2 GM wytwarza imponujący efekt bokeh — znak rozpoznawczy całej serii G Master — i nadaje plastyczność każdemu obrazowi. Nowo opracowany moduł 11-listkowej przysłony kołowej i pieczołowicie dopracowana konstrukcja optyczna z ograniczoną do minimum aberracją sferyczną zapewniają mocny efekt bokeh zarówno na pierwszym planie, jak i w tle.
Wydajne ustawianie i śledzenie ostrości przy F1,2
Obiektyw FE 50 mm F1,2 GM jest wyposażony w szybki, dokładny i cichy system AF napędzany czterema mocnymi silnikami liniowymi XD (eXtreme Dynamic). Bardzo duża precyzja, małe opóźnienia i niski poziom wibracji pozwalają użytkownikowi skupić się wyłącznie na kompozycji ujęcia nawet podczas nagrywania materiałów wideo 4K ze śledzeniem oczu ludzi lub zwierząt, gdy ostrość musi być nastawiona bardzo dokładnie. „Szybujący” mechanizm ustawiania ostrości i dedykowany algorytm sterowania napędem zapewniają wysoką rozdzielczość w całym zakresie ustawień ostrości, od 0,4 m do nieskończoności.
Profesjonalny system obsługi i niezawodność połączone z małymi wymiarami
Obiektyw FE 50 mm F1,2 GM został zaprojektowany do zastosowań profesjonalnych. Choć jest prosty w użyciu, ma szereg profesjonalnych funkcji, takich jak system Linear Response MF ułatwiający ręczną regulację ostrości, pierścień przysłony z wyłącznikiem kliknięć, przełącznik trybu ostrości i dwa dostosowywane przyciski blokady ostrości. Konstrukcja obiektywu chroni go przed pyłem i wilgocią[i], a fluorowa powłoka przedniej soczewki przeciwdziała powstawaniu śladów po palcach i osadzaniu się pyłu, wody, tłuszczu i innych zabrudzeń. Dzięki najnowszym technologiom Sony i najnowocześniejszej konstrukcji optycznej obiektyw ma zaskakująco małe wymiary i wagę (śr. 87 mm, dł. 108 mm, 778 g), jest więc poręczny i wygodny w użyciu.
Dostępność
Nowy obiektyw FE 50 mm F1,2 GM będzie można nabyć u autoryzowanych dealerów Sony od kwietnia 2021.
Artykuły, filmy i nowe materiały z najnowszych aparatów, kamer i innych produktów Sony można też znaleźć tutaj. Europejski portal fotograficzny Sony ma 22 wersje językowe i zawiera informacje o produktach i konkursach oraz aktualne listy krajowych wydarzeń związanych z produktami Sony.
Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się pod adresem: https://www.sony.pl/electronics/aparaty-obiektywy/sel50f12gm
Sony wprowadza trzy nowe, zaawansowane obiektywy pełnoklatkowe typu G
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 2235
Nowe obiektywy 50 mm, 40 mm i 24 mm są intuicyjne w użyciu i zapewniają wyjątkową jakość obrazu
Firma Sony powiększa ofertę obiektywów z mocowaniem typu E z rodziny G Lens™ o trzy nowe produkty: FE 24mm F2.8 G (SEL24F28G), FE 40mm F2.5 G (SEL40F25G) i FE 50mm F2.5 G (SEL50F25G). Te lekkie, nieduże modele zapewniają wysoką jakość obrazu i piękny efekt bokeh. Doskonale spełnią oczekiwania fotografów i wideofilmowców, dla których ważna jest zarówno jakość obrazu, jak i mobilność.
Nowe obiektywy są pomyślane jako idealny zestaw do fotografowania i filmowania różnorodnych scen, takich jak krajobrazy, portrety czy życie codzienne. Po zamontowaniu na korpusie pełnoklatkowym lub APS-C każdy z nich zapewnia wysoką rozdzielczość, intuicyjną obsługę oraz szybką, dokładną i cichą pracę systemu AF.
— Dzięki nieustannie wprowadzanym przez Sony innowacjom powstają nowe narzędzia dla twórców pragnących utrwalać piękno świata — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Niewielkie, wyrafinowane obiektywy FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G mają znakomitą rozdzielczość i urzekający efektem bokeh, a ich nabywcy będą mogli uchwycić tę samą scenę z różnych perspektyw.
Nowe obiektywy różnią się długościami ogniskowej i przeznaczeniem. Model 50 mm będzie najlepszy do portretów, 40 mm do filmowania i fotografowania codzienności, a 24 mm do utrwalania krajobrazów. Razem tworzą one fantastyczny zestaw, znakomicie wykonany oraz intuicyjny w użyciu.
Wszystkie trzy obiektywy mają jednakowe wymiary (68 mm średnicy i 45 mm długości), tę samą średnicę filtra (49 mm), niemal identyczną wagę (FE 50mm F2.5 G 174 g, FE 40mm F2.5 G 173 g, FE 24mm F2.8 G 162 g), co ułatwia ich wymianę nawet na aparacie zamontowanym w gimbalu. Nie różnią się też wyglądem zewnętrznym, mają jednak wyraźne oznaczenia ogniskowych.
Wysoka rozdzielczość i kompaktowa konstrukcja
Mimo małych wymiarów i wagi obiektywy FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G gwarantują wysoką jakość obrazu, charakterystyczną dla całej serii obiektywów G. Do uzyskania tych właściwości przyczynia się najnowocześniejsza optyka z soczewkami asferycznymi i ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji)i, które zapewniają wysoką rozdzielczość i zapobiegają przekłamaniom barw. W szczególności, dzięki soczewkom asferycznym obraz pozostaje ostry również w rogach kadru, nawet przy maksymalnie otwartej przysłonie i minimalnej głębi ostrości.
Wspaniały bokeh obiektywu typu G jest wynikiem optymalizacji przysłony kołowej i występuje przy jej pełnym otwarciu (FE 50mm F2.5 G: F2.5 przy 50 mm, FE 40mm F2.5 G: F2.5 przy 40 mm, FE 24mm F2.8 G: F2.8 przy 24 mm).
Obiektywy zaprojektowano z myślą o poręczności i mobilności. Są na tyle nieduże i lekkie, że można ich używać w każdym miejscu. Optymalnie zbilansowane wymiary i waga ułatwią fotografowanie i filmowanie portretów, codzienności i krajobrazów aparatem pełnoklatkowym lub APS-C zamontowanym w gimbalu itp. W rezultacie użytkownik z łatwością dobierze obiektyw do każdej sceny lub motywu.
Odległość nastawiania ostrości
Obiektyw 50 mm FE 50mm F2.5 G umożliwia fotografowanie i filmowanie portretów i scen z życia codziennego z odległości od 0,35 m w trybie AF i 0,31 m w trybie MF. Maksymalne powiększenie to 0,18× (AF) i 0,21× (MF).
Obiektyw FE 40mm F2.5 G ma ogniskową 40 mm, a jego kąt widzenia jest doskonały do utrwalania na zdjęciach i filmach prostych, codziennych sytuacji. Minimalna odległość nastawiania ostrości w tym modelu wynosi 0,28 m w trybie AF i 0,25 m w trybie MF, a maksymalne powiększenie to 0,20× (AF) i 0,23× (MF). Kąt widzenia obiektywu 40 mm jest polecany zwłaszcza do filmowania, ponieważ zapewnia naturalne pole widzenia. W przypadku fotografowania, ogniskowa 40 mm pozwala wyodrębnić główny motyw z tła.
FE 24mm F2.8 G to obiektyw szerokokątny o ogniskowej 24 mm, pozwalający uzyskać ostre tło podczas zdjęć z gimbala lub na selfie robionych z uchwytu. Minimalna odległość nastawiania ostrości w tym modelu wynosi 0,24 m w trybie AF i 0,18 m w trybie MF, a maksymalne powiększenie — 0,13× (AF) i 0,19× (MF). Oznacza to zatem możliwość wykonywania także zdjęć zbliżeniowych z rozmytym tłem.
Duża funkcjonalność i niezawodność
Mimo niewielkich wymiarów każdy z obiektywów jest wyposażony w przycisk blokady ostrości, przełącznik trybu ostrości, pierścień przysłony i przełącznik dźwięku przysłony. Działanie przycisku blokady ostrości można dostosować do własnych potrzeb, wybierając odpowiednią funkcję w menu. Nastawianie przysłony pierścieniem na obiektywie jest o wiele bardziej naturalne i intuicyjne niż pokrętłem na korpusie aparatu. Użytkownik może ponadto wyłączyć kliknięcia przysłony, dzięki czemu nie zostaną one nagrane na filmie. Z kolei system Linear Response MF bezpośrednio odzwierciedla zamiar fotografa, zapewniając dokładne, liniowe i natychmiastowe reakcje pierścienia ostrości podczas ręcznej regulacji, a tym samym możliwość wprowadzania delikatnych korekt ostrości.
Aluminiowa obudowa z wygrawerowanym logo Sony nadaje obiektywowi elegancki, luksusowy wygląd i zwiększa wytrzymałość oraz trwałość. Gwinty na tubusie i osłonie obiektywu mają jednakową średnicę (49 mm), co umożliwia użycie identycznych filtrów i przykrywek. Odporna na pył i wilgoć konstrukcja pozwala bez obaw korzystać z obiektywu także na dworze.
Szybki, dokładny i cichy system AF
W systemie AF obiektywów FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G zastosowano dwa silniki liniowe. Zapewniają one szybkie, dokładne ustawianie i śledzenie ostrości, nawet w przypadku nagłej zmiany w sposobie poruszania się obiektu. Cicha praca autofokusa pozwala na użycie go podczas filmowania.
Dostępność
Obiektywy FE 24mm F2.8 G, FE 40mm F2.5 G i FE 50mm F2.5 G będzie można nabyć od kwietnia 2021 r. u autoryzowanych dealerów Sony.
Samyang prezentuje nowe wersje obiektywów
- Szczegóły
- Administrator
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 3561
Firma Samyang Optics ogłasza premierę serii VDSLR MK2, czyli zmodernizowanej linii obiektywów filmowych dla początkujących ulepszonej o nowe funkcje. Zestaw MK2 składa się z czterech najczęściej używanych długości ogniskowej: 24 mm T1.5, 35 mm T1.5, 50 mm T1.5 i 85 mm T1.5.
Najpopularniejsze długości ogniskowej dostępne z siedmioma różnymi mocowaniami
Na razie w nowej serii VDSLR MK2 dostępne będą cztery długości ogniskowej: 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Obiektyw 14 mm T3.1 będzie gotowy w pierwszym kwartale 2021 r. W tej serii znajdziesz obiektywy, które są niezbędne przy każdym projekcie kreatywnym lub komercyjnym. Wszystkie 4 obiektywy są dostępne i w pełni kompatybilne z siedmioma mocowaniami aparatów: Canon EF, Sony E, Canon RF, Nikon F, Canon M, Fuji X i MFT. Pasują zarówno do lustrzanek cyfrowych, jak i systemów bezlusterkowych. Sprawdzą się we wszystkich projektach filmowych na całym świecie.
Wyjątkowy efekt bokeh i gwiazdki
Obiektywy w nowej serii VDSLR MK2 zostały ulepszone o 9-listkową przysłonę, dzięki czemu można nimi uzyskać najmodniejsze efekty. Płynny i okrągły efekt bokeh sprawia, że obraz wydaje się trójwymiarowy, i daje atrakcyjny efekt rozmycia. Przy zastosowaniu małych otworów przysłony można również uzyskać efekt źródła światła w formie gwiazdy z 18 promieniami.
https://www.samyanglensglobal.com
google.com, pub-7014536587604420, DIRECT, f08c47fec0942fa0