Menu wortalu
Sigma C 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 7317
SIGMA Corporation wprowadza na rynek nowy obiektyw należący do linii Contemporary - SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Zbudowany jest z aż 4 soczewek ze szlachetnego szkła fluorytowego FLD i jednej ze szkła o niskiej dyspersji SLD (Special Low Dispersion). Szkło FLD charakteryzuje się najwyższym dostępnym poziomem dyspersji i bardzo wysokim współczynnikiem przepuszczalności światła. Dzięki takiemu układowi udało się skorygować wszelkie abberacje barwne ze szczególnym naciskiem na ich eliminację w końcowych zakresach ogniskowych. Obiektyw posiada stabilizację obrazu.
Zgromadzenie powyższych rozwiązań zapewnia wysoką jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych od szerokiego kąta do dużego tele. Nie zapomniano o dopracowaniu ostrości obrazu na brzegach kadru oraz w położeniu MACRO. W obiektywie SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3DC MACRO OS HSM zastosowano autorski system stabilizacji obrazu OS. Dzięki niemu odsetek zdjęć poruszonych drastycznie spada, ponieważ wydajność stabilizacji wynosi aż 3,5 kroku EV. Ustawianie ostrości zapewnia cichy i szyki ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki niemu z powodzeniem możemy fotografować dynamiczne sceny. Ponieważ jest bardzo cichy doskonale spisze się w dyskretnej pracy podczas fotografowania zwierząt, kościołów czy teatrów. Specjalnie do tego obiektywu opracowano dodatkową soczewkę MACRO (opcja odpłatna). W odróżnieniu do uniwersalnych soczewek macro, ta charakteryzuje się parametrami dobranymi wyłącznie pod obiektyw SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Wykonana ze specjalnego szkła nie pogarsza jakości obrazu obiektywu, pozwala na uzyskanie skali odwzorowania 1:2. Takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się przy fotografii, owadów, martwej natury czy poszukiwaniu na co dzień ukrytych kadrów.
Wykorzystując obiektyw uniwersalny zostaliśmy przyzwyczajeni do kompromisu pomiędzy jakością obrazu a zakresem ogniskowych. Również tym razem inżynierowie musieli odpowiedzieć sobie na pytanie jak pogodzić mobilność i uniwersalność obiektywu z jednoczesnym zachowaniem wysokich parametrów optycznych. Okazuje się że mając 50-letnie doświadczenie w projektowaniu obiektywów fotograficznych można stworzyć obiektyw doskonały dla entuzjastów fotografii. Dzięki opracowaniu odpowiedniego układu optycznego w połączeniu ze specjalnymi rodzajami szkieł udało się połączyć uniwersalność obiektywu z zachowaniem wysokiej ostrości w każdym zakresie ogniskowych. Duże 16.6 x zbliżenie optyczne i zaawansowane soczewki FLD gwarantują wysoką jakość obrazu.
Linia Contemporary
Wyrafinowane parametry optyczne, ostrość, wysoka skuteczność przechwytywania obrazu, pozwolą fotografom uzyskać żądane ujęcie. Sigma organizuje swoje obiektywy w trzech liniach ART, SPORTS oraz CONTEMPORARY ułatwiając fotografom wybór cech towaru najbardziej odpowiadającym ich potrzebom. Linia Contemporary to seria obiektywów o wysokiej wydajności optycznej przeznaczonych do codziennego użytku. Produkty tej linii łączą w sobie zarówno wysoką jakość optyczną, jak i uniwersalność zastosowania, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów tak istotnych podczas podróży czy spacerów. Sigmie udało się rozwiązać problem utrzymania małych rozmiarów z zachowaniem bardzo wydajności optycznej. Nie zapomniano o najnowszych technologiach jak stabilizacja obrazu czy ultradźwiękowy napęd, aby fotografowanie było czystą przyjemnością.
Wyjątkowa precyzja i jakość - wszystko wykonane w Japonii
Optymalizując jakość dzięki zintegrowanemu systemowi produkcji, Sigma jest skupiona na tworzeniu rzeczy jak należy, własnymi rękoma i przy pomocy własnych technologii. Obecnie jest jednym z niewielu producentów, tworzących wyłącznie w Japonii. Lubi myśleć, że produkty marki Sigma niejako przesiąkają esencją ojczyzny: błogosławionej czystą wodą i powietrzem, wypełnionej ciężko pracującymi ludźmi. Producent jest dumny z jakości produktów, zrodzonych ze związku dostosowanych ekspertyz i zaawansowanej technologii. Wyszukane produkty marki Sigma zaspokajają potrzeby profesjonalistów i entuzjastów fotografii na całym świecie. Proces wytwarzania bazuje na prawdziwym kunszcie, popartym pasją i dumą ekspertów.
Możliwa zmiana mocowania obiektywu (usługa płatna)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Sigma oferuje możliwość wymiany mocowania w obiektywach z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w obiektywie zarówno mocowanie, jak i wewnętrzne elementy, tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy, pozwalając na cieszenie się nim nawet po zmianie marki aparatu. Dzięki tej usłudze można używać ulubionego obiektywu przez wiele lat, niezależnie od marki aparatu.
Uwaga: Usługa zmiany mocowania w obiektywach Sigma różni się od zwykłej usługi naprawy obiektywu i nie jest oferowana przez lokalną sieć sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Sigma w Polsce (Autoryzowany Punkt Serwisowy FOTO SERVICE, ul. Fleszarowej-Muskat 3, 81-589 Gdynia).
Sugerowana cena obiektywu wynosi 2.290 zł brutto.
Dwa nowe telekonwertery Sigma 1.4 oraz 2.0
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12071
Firma Sigma zaprezentowała nowe wysokiej klasy telekonwertery przeznaczone do współpracy z wymagającymi obiektywami z linii Sigma Global Vision (współpraca tylko z tymi obiektywami). Konwertery zaprojektowano wykorzystując współczesne techniki wieloletnie doświadczenie. Głównym celem tego projektu było zapewnienie doskonałej współpracy z istniejącymi obiektywami z linii SGV. Oba modele posiadają specjalne soczewki SLD niwelujące aberrację chromatyczną oraz przenoszą napęd AF do wartości przysłony f/8.
Montując je pomiędzy aparat a obiektyw uzyskujemy powiększenie ogniskowych odpowiednio o współczynnik 1.4 lub 2.0. Oba modele posiadają specjalne soczewki SLD niwelujące aberrację chromatyczną. Nowe konwertery SGV przenoszą napęd AF do wartości przysłony f/8. Konwertery są wyposażone w gumowe uszczelki podnoszące odporność na pracę w kurzu oraz zachlapanie. Kompaktowa obudowa nie zajmie wiele miejsca w podróżnym bagażu.
Specyfikacje:
Telekonwerter 1.4
- Konstrukcja: 7 elementów w 5 grupach
- Współczynnik: 1.4
- Wymiary: 69.8 mm x 25 mm
- Waga: 190 g
- Mocowanie: Sigma, Canon, Nikon
- Sugerowana cena detaliczna: 1190 zł
Telekonwerter 2.0
- Konstrukcja: 10 elementów w 5 grupach
- Współczynnik: 2.0
- Wymiary: 69.8 mm x 48.9 mm
- Waga: 290 g
- Mocowanie: Sigma, Canon, Nikon
- Sugerowana cena detaliczna: 1490 zł
AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED - stałoogniskowy, ultraszeroki
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 11938
Firma Nikon wprowadza na rynek stałoogniskowy obiektyw AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED, dedykowany do lustrzanek cyfrowych formatu FX. Bardzo jasny obiektyw stałoogniskowy o dużym otworze względnym f/1,8 i ultraszerokokątnej ogniskowej 20 mm. To doskonała propozycja dla miłośników kreatywnej fotografii, pragnących uwydatnić perspektywę.
Dzięki doskonałej jakości optycznej i zwartej, lekkiej konstrukcji ten wszechstronny obiektyw nadaje się do fotografowania wnętrz, rozległych krajobrazów, scen ulicznych czy nawet do fotografii podwodnej, a także do rejestrowania wciągających scen filmowych.
Duży otwór względny f/1,8 pozwala uzyskać małą głębię ostrości oraz gładkie rozmycie tła, a także dobre technicznie zdjęcia w słabym oświetleniu. Wysokiej klasy optyka gwarantuje równomierną ostrość w całym kadrze przy minimalnej dystorsji.
„Tak się składa, że w 2014 r. przypada 20. rocznica wprowadzenia na rynek modelu AF NIKKOR 20mm f/2,8D, który zyskał sobie dużą popularność wśród fotografów. Teraz Nikon wprowadza ten typ obiektywów w XXI wiek, udoskonalając praktycznie każdy ich aspekt. AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED może pochwalić się większym otworem względnym, lepszym autofokusem i udoskonaloną optyką. Zastosowano w nim także słynną powłokę nanokrystaliczną Nikon, a także poprawiono budowę i ergonomię. Obiektyw ten nie tylko odznacza się imponującymi parametrami technicznymi, ale i umożliwia wykonywanie wielu atrakcyjnych ujęć o szerokim kącie widzenia, co z pewnością pozwoli użytkownikom uzyskać ciekawe efekty artystyczne. Właśnie takie obiektywy sprawiają, że budzi się w nas pasja fotografowania.” - powiedział Zurab Kiknadze, kierownik produktu w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania Nikon Europe.
Niezwykła perspektywa
Nowy AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED oferuje doskonałe efekty w wielu różnych sytuacjach zdjęciowych. Dzięki niewielkim rozmiarom i wszechstronnym możliwościom idealnie nadaje się do fotografowania wnętrz, rozległych krajobrazów, scen ulicznych czy nawet do fotografii podwodnej. Jest to także doskonały wybór dla filmowców.
Duży otwór względny f/1,8 i wyjątkowa czułość pozwalają wydobyć fotografowany obiekt na pierwszy plan oraz uzyskać efekt pięknego rozmycia tła. Ponadto, obraz w wizjerze jest jaśniejszy. Można też stosować krótsze czasy otwarcia migawki, co pozwala na uzyskanie wyraźnych ujęć w słabym oświetleniu. Dzięki cichemu silnikowi falowemu autofokus działa płynnie, bezgłośnie i szybko, a minimalna odległość zdjęciowa rzędu 0,2 m pozwala zbliżyć się do obiektu tak, by wypełnił on cały kadr.
Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości
AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED został opracowany z myślą o wysokich rozdzielczościach nowoczesnych matryc. Dzięki temu obiektyw umożliwia wykonywanie oszałamiających zdjęć i nagrywanie doskonałych filmów Full HD. Zaawansowana konstrukcja układu optycznego obejmuje 13 elementów w 11 grupach. Znajdują się tu między innymi dwie soczewki o superniskiej dyspersji (ED) oraz dwie soczewki asferyczne (AS). Soczewki ED firmy Nikon zapewniają odpowiedni poziom ostrości i kontrastu nawet przy większych otworach przysłony. Z kolei soczewki asferyczne pozwalają na niespotykane przy takich ogniskowych ograniczenie dystorsji. Powłoka nanokrystaliczna minimalizuje refleksy i efekty flary.
Wygoda i poręczność
AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED charakteryzuje się niewielką i lekką budową oraz szybkim działaniem, dzięki czemu użytkownik może w każdej chwili uzyskać bliskie ujęcie i wykonać dynamiczne zdjęcia z wielu różnych miejsc. Masa obiektywu nie przekracza 355 g, co gwarantuje wyjątkową wygodę i poręczność. AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED jest zoptymalizowany pod kątem współpracy z matrycami formatu FX, a w przypadku stosowania z cyfrowymi lustrzankami jednoobiektywowymi w formacie DX oferuje szeroki kąt widzenia odpowiadający obiektywowi o ogniskowej rzędu 30 mm.
Do obiektywu AF-S NIKKOR 20mm f/1,8G ED dołączany jest miękki futerał CL-1015 oraz osłona przeciwsłoneczna HB-72.
Dane techniczne
Ogniskowa | 20 mm |
Maksymalny otwór względny | f/1,8 |
Minimalny otwór przysłony | f/16 |
Budowa optyczna obiektywu | 13 soczewek w 11 grupach (w tym dwie soczewki ze szkła ED, dwie soczewki asferyczne i soczewki z powłoką nanokrystaliczną) |
Kąt widzenia | Jednoobiektywowe lustrzanki analogowe i lustrzanki cyfrowe formatu FX firmy Nikon: 94°, cyfrowe lustrzanki jednoobiektywowe formatu DX firmy Nikon: 70° |
Minimalna odległość zdjęciowa | 0,2 m od płaszczyzny ogniskowej |
Liczba segmentów przysłony | 7 (zaokrąglony otwór przysłony) |
Rozmiar filtra | 77 mm (P = 0,75 mm) |
Masa | Około 355 g |
Akcesoria dostarczone w zestawie | Zatrzaskiwana przednia pokrywka obiektywu LC-77 o średnicy 77 mm, tylna pokrywka obiektywu LF-4, osłona z mocowaniem bagnetowym HB-72, miękki futerał na obiektyw CL-1015 |
Fujinon XF 56 mm f/1.2 R APD - nowa portretówka FujiFilm
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12335
Firma Fujifilm wprowadza na rynek nowy obiektyw Fujinon XF 56 mm f/1.2 R APD. Obiektyw przeznaczony jest do aparatów cyfrowych wyposażonych w matryce APS-C o długości ogniskowej będącej odpowiednikiem 85 mm1. Model ten oferuje maksymalną przysłonę f/1.2 co czyni z niego najjaśniejszy na świecie obiektyw z autofokusem do aparatów cyfrowych z matrycą APS-C. Ponadto dzięki nowemu filtrowi apodyzacyjnemu doskonale sprawdza się w fotografii portretowej, umożliwiając uchwycenie każdego pasma włosów i dodając atrakcyjny efekt bokeh.
Obiektyw jest też łatwy w przenoszeniu, bowiem po zamontowaniu go w aparacie z serii X całość waży mniej więcej połowę2 tego, co lustrzanka jednoobiektywowa z obiektywem o tej samej długości ogniskowej i wartości F. O szybkości jego działania decyduje natomiast szybki i cichy autofokus. Obiektyw oferuje nie tylko piękny efekt bokeh, ale również zachowuje ostrość dzięki precyzyjnemu ogniskowaniu nawet przy małej głębi ostrości. Tu właśnie widać ogromną przewagę, jaką bezlusterkowce mają nad lustrzankami – za ogniskowanie odpowiada bowiem sama matryca, a nie dodatkowy czujnik PD. Migawka w korpusach z serii X jest cicha, co ułatwia wykonanie naturalnych zdjęć fotografowanych obiektów.
Główne zalety
(1) Filtr apodyzacyjny pozwalający tworzyć bardziej kreatywne portrety
Model XF 56 mm f/1.2 R APD zapewnia wyjątkową ostrość nawet wtedy, gdy przysłona jest ustawiona na wartość f/1.2. Ponadto filtr apodyzacyjny wygładza kontury uzyskane po zastosowaniu efektu bokeh. Ta mieszanka ostrości obrazu i wspaniałego efektu bokeh przekłada się na zdjęcia portretowe, które wydają się być trójwymiarowe.
Optyka składa się z 11 elementów szklanych w 8 grupach, w tym z jednej soczewki asferycznej ze szkła formowanego oraz dwóch soczewek o wyjątkowo niskiej dyspersji. Za korekcję aberracji sferycznych odpowiada szklana soczewka asferyczna, co pozwala uzyskać wysoką rozdzielczość nawet przy maksymalnej przysłonie. Co więcej, zastosowanie dwóch soczewek o wyjątkowo niskiej dyspersji i trzech soczewek sklejonych pozwoliło znacznie ograniczyć występowanie aberracji chromatycznych. Powierzchnie wszystkich soczewek zostały pokryte unikalną powłoką Fujifilm HT-EBC (High Transmittance Electron Beam Coating), aby zminimalizować występowanie tzw. duszków i efektu flary oraz zwiększyć ostrość i wyrazistość zdjęć.
Obiektyw wykorzystuje cały potencjał wyjątkowej matrycy Fujifilm X-TransTM 3 CMOS bez filtra dolnoprzepustowego, oferując niezwykłą jakość obrazu. Występowanie tzw. duszków i efektu flary jest ograniczone nawet wtedy, gdy zdjęcia są robione w trudnych warunkach (np. światło padające z tyłu obiektu).
Obiektyw zapewnia jeszcze lepsze rezultaty po podłączeniu go do korpusu aparatu z serii X5 wyposażonego w optymalizator modulacji obiektywu4. Optymalizator ten koryguje rozmycie dyfrakcyjne6, zapewniając ostrość na całej powierzchni kadru i realistyczny efekt 3D nawet przy niskim ustawieniu przysłony.
(2) Autofokus w obiektywie z filtrem apodyzacyjnym
Dotychczas filtr apodyzacyjny stosowano tylko w obiektywach z ręcznym ustawianiem ostrości. Prezentowany obiektyw jako pierwszy łączy w sobie filtr apodyzacyjny oraz precyzyjny autofokus z detekcją kontrastu.
Po podłączeniu obiektywu do aparatu z serii X niemal bezszelestna praca migawki pozwala uchwycić fotografowane obiekty w naturalny sposób.
(3) Efekty znane z filmów fotograficznych dzięki trybowi symulacji filmu
Aparaty z wymiennym obiektywem z serii X oferują różne tryby symulacji filmu, które pozwalają uzyskać kolory i tonacje znane z filmów fotograficznych produkowanych przez firmę Fujifilm już od 80 lat. Efektem zastosowania tego obiektywu razem z trybem symulacji filmu Pro Neg., który powstał z myślą właśnie o fotografii portretowej, będą zdjęcia z pięknie odwzorowanymi tonacjami skóry.
(4) Wysoka jakość konstrukcji i wygodna obsługa
Filtr apodyzacyjny najlepiej sprawdza się przy szeroko ustawionej przysłonie. Użytkownicy mogą korzystać z szerokiej przysłony także w jasnym otoczeniu dzięki filtrowi ND, który reguluje jasność na trzech poziomach. Aby efekt apodyzacji był lepiej widoczny, obiektyw został wyposażony w pierścień przysłony, na którym na czerwono zaznaczona jest efektywna wartość F. Różnica między wartością F a efektywną wartością F wskazuje na skuteczność filtra apodyzacyjnego.
Pierścienie ustawiania ostrości i przysłony są wykonane z metalu, podobnie jak elegancko wykończona zewnętrzna obudowa obiektywu. Teksturę i obrót pierścieni dobrano tak, aby zapewnić fotografowi wygodną obsługę nawet podczas precyzyjnego, ręcznego ustawiania ostrości.
1. Odpowiednik formatu 35 mm.
2. Badania przeprowadzone przez Fujifilm.
3. X-Trans jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Fujifilm Corporation.
4. Opracowana przez firmę Fujifilm funkcja przetwarzania obrazu polegająca na korekcji efektów optycznych, takich jak rozmycie dyfrakcyjne, w oparciu o charakterystykę optyczną danego obiektywu.
5. Dotyczy modeli FUJIFILM X-T1 i FUJIFILM X-E2, dane z sierpnia 2014 r.
6. Zjawisko zachodzące podczas fotografowania z wąską przysłoną, polegające na tym, że mimo ustawienia wysokiej jakości obrazu, występują na nim rozmycia.