Menu wortalu
Nowy obiektyw Sigma 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 11577
SIGMA Corporation wprowadza na rynek nowy obiektyw należący do linii Contemporary - SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Zawiera on aż 4 soczewki ze szlachetnego szkła fluorytowego FLD i jedną ze szkła o niskiej dyspersji SLD (Special Low Dispersion). Szkło FLD charakteryzuje się najwyższym dostępnym poziomem dyspersji i bardzo wysokim współczynnikiem przepuszczalności światła. Dzięki takiemu układowi udało się skorygować wszelkie abberacje barwne ze szczególnym naciskiem na ich eliminację w końcowych zakresach ogniskowych. Obiektyw posiada także w stabilizację obrazu.
Zgromadzenie powyższych rozwiązań zapewnia wysoką jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych od szerokiego kąta do dużego tele. Nie zapomniano o dopracowaniu ostrości obrazu na brzegach kadru oraz w położeniu MACRO. W obiektywie SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3DC MACRO OS HSM zastosowano autorski system stabilizacji obrazu OS. Dzięki niemu odsetek zdjęć poruszonych drastycznie spada, ponieważ wydajność stabilizacji wynosi aż 3,5 kroku EV. Ustawianie ostrości zapewnia cichy i szyki ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki niemu z powodzeniem możemy fotografować dynamiczne sceny. Ponieważ jest bardzo cichy doskonale spisze się w dyskretnej pracy podczas fotografowania zwierząt, kościołów czy teatrów. Specjalnie do tego obiektywu opracowano dodatkową soczewkę MACRO (opcja odpłatna). W odróżnieniu do uniwersalnych soczewek macro, ta charakteryzuje się parametrami dobranymi wyłącznie pod obiektyw SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Wykonana ze specjalnego szkła nie pogarsza jakości obrazu obiektywu, pozwala na uzyskanie skali odwzorowania 1:2. Takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się przy fotografii, owadów, martwej natury czy poszukiwaniu na co dzień ukrytych kadrów.
Wykorzystując obiektyw uniwersalny zostaliśmy przyzwyczajeni do kompromisu pomiędzy jakością obrazu a zakresem ogniskowych. Również tym razem inżynierowie musieli odpowiedzieć sobie na pytanie jak pogodzić mobilność i uniwersalność obiektywu z jednoczesnym zachowaniem wysokich parametrów optycznych. Okazuje się że mając 50-letnie doświadczenie w projektowaniu obiektywów fotograficznych można stworzyć obiektyw doskonały dla entuzjastów fotografii. Dzięki opracowaniu odpowiedniego układu optycznego w połączeniu ze specjalnymi rodzajami szkieł udało się połączyć uniwersalność obiektywu z zachowaniem wysokiej ostrości w każdym zakresie ogniskowych. Duże 16.6 x zbliżenie optyczne i zaawansowane soczewki FLD gwarantują wysoką jakość obrazu.
Linia Contemporary
Wyrafinowane parametry optyczne, ostrość, wysoka skuteczność przechwytywania obrazu, pozwolą fotografom uzyskać żądane ujęcie. Sigma organizuje swoje obiektywy w trzech liniach ART, SPORTS oraz CONTEMPORARY ułatwiając fotografom wybór cech towaru najbardziej odpowiadającym ich potrzebom. Linia Contemporary to seria obiektywów o wysokiej wydajności optycznej przeznaczonych do codziennego użytku. Produkty tej linii łączą w sobie zarówno wysoką jakość optyczną, jak i uniwersalność zastosowania, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów tak istotnych podczas podróży czy spacerów. Sigmie udało się rozwiązać problem utrzymania małych rozmiarów z zachowaniem bardzo wydajności optycznej. Nie zapomniano o najnowszych technologiach jak stabilizacja obrazu czy ultradźwiękowy napęd, aby fotografowanie było czystą przyjemnością.
Wyjątkowa precyzja i jakość - wszystko wykonane w Japonii
Optymalizując jakość dzięki zintegrowanemu systemowi produkcji, Sigma jest skupiona na tworzeniu rzeczy jak należy, własnymi rękoma i przy pomocy własnych technologii. Obecnie jest jednym z niewielu producentów, tworzących wyłącznie w Japonii. Lubi myśleć, że produkty marki Sigma niejako przesiąkają esencją ojczyzny: błogosławionej czystą wodą i powietrzem, wypełnionej ciężko pracującymi ludźmi. Producent jest dumny z jakości produktów, zrodzonych ze związku dostosowanych ekspertyz i zaawansowanej technologii. Wyszukane produkty marki Sigma zaspokajają potrzeby profesjonalistów i entuzjastów fotografii na całym świecie. Proces wytwarzania bazuje na prawdziwym kunszcie, popartym pasją i dumą ekspertów.
Możliwa zmiana mocowania obiektywu (usługa płatna)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Sigma oferuje możliwość wymiany mocowania w obiektywach z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w obiektywie zarówno mocowanie, jak i wewnętrzne elementy, tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy, pozwalając na cieszenie się nim nawet po zmianie marki aparatu. Dzięki tej usłudze można używać ulubionego obiektywu przez wiele lat, niezależnie od marki aparatu.
Uwaga: Usługa zmiany mocowania w obiektywach Sigma różni się od zwykłej usługi naprawy obiektywu i nie jest oferowana przez lokalną sieć sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Sigma w Polsce (Autoryzowany Punkt Serwisowy FOTO SERVICE, ul. Fleszarowej-Muskat 3, 81-589 Gdynia).
Sugerowana cena obiektywu wynosi 1990 zł brutto.
Obiektyw Samyang 50 mm f/1.4 AS UMC - wersja fotograficzna
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 8829
Firma Samyang wersję fotograficzną wprowadza na rynek wersję fotograficzną prezentowanego wcześniej V-DSLR 50 mm T1.5 AS UMC - obiektyw Samyang 50 mm f/1.4 AS UMC. Konstrukcja optyczna obiektywu składa się 9 soczewek umieszczonych w 6 grupach. Soczewki zostały pokryte wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC.
Jak podkreśla firma Samyang - obiektyw 50 mm f/1.4 AS UMC został zaprojektowany do aparatów cyfrowych wyposażonych w matrycę światłoczułą formatu 24x36 mm lub mniejszego. Obiektyw oferuje 46.2 stopniowe pole widzenia.
Na konstrukcję obiektywu składa się 9 elementów optycznych umieszczonych w 6 grupach Jedna z soczewek jest asferyczna, a inna - hybrydowa asferyczna. Soczewki zostały pokryte wielowarstwowymi powłokami antyrefleksyjnymi UMC.
Obiektyw Samyang 50 mm f/1.4 AS UMC jest dostępny z mocowaniami Canon EF, Nikon F, Pentax, Sony A, Sony E, Fuji X, Samsung NX, Canon M, Cztery Trzecie oraz Mikro Cztery Trzecie.
Nowe obiektywy Zeiss Loxia 35 mm f/2 oraz 50 mm f/2
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 6715
Firma Zeiss zaprezentowała dwa obiektywy z nowej linii Loxia. Manualne obiektywy Zeiss Loxia 35 mm f/2 oraz 50 mm f/2 dedykowane są do pełnoklatkowych bezlusterkowców firmy Sony z mocowaniem E.
Obiektyw Zeiss Loxia 35 mm f/2 składa się 9 elementów optycznych ułożonych w 6 grupach. Oferuje on 63 stopniowy kąt widzenia oraz ostrzy już od 30 centymetrów. Drugi obiektyw - Zeiss Loxia 50 mm f/2 - zbudowany jest z 6 elementów optycznych ułożonych w 4 grupach. W jego przypadku minimalny dystans ostrzenia wynosi 45 centymetrów, a kąt widzenia to nieco ponad 46 stopni. Oba obiektywy ostrzą manualnie. Ważą odpowiednio 340 i 320 g.
Obiektywy Zeiss Loxia 35 mm f/2 oraz 50 mm f/2 wyposażone są m.in. w mechanizm „de-click”, który pozwala aktywować możliwość bezstopniowego ustawiania wartości przysłony. Płynna i cicha praca przysłony ma być szczególnie przydatna filmowcom. Obiektywy przekazują również dane EXIF do korpusu aparatu.
Obiektyw Loxia 50 mm f/2 będzie dostępny od października, a Loxia 35 mm f/2 pod koniec roku. Za model 35 mm trzeba będzie zapłacić ok. 965 euro, a za 50 mm 713 euro.
Obiektywy Cinema ATX: 11-16 mm T3 Cine oraz 16-28 mm T3 Cine
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 6655
Firma Next77 informuje o wprowadzeniu do swojej oferty dwóch obiektywów filmowych z serii Cinema ATX: 11-16 mm T3 Cine oraz 16-28 mm T3 Cine. Obie wersje filmowe obiektywów bazują na parametrach optycznych ich odpowiedników w wersjach fotograficznych.
Tokina 11-16 T3 Cine powstała na bazie popularnego i wielokrotnie nagradzanego obiektywu AT-X 116 PRO DX II, jednego z najostrzejszych i najjaśniejszych szerokokątnych zoomów na rynku zaprojektowanych dla formatu APS-C. Z kolei Tokina 16-28 T3 Cine to odpowiednik fotograficznej wersji obiektywu AT-X PRO FX 16-28mm - szerokiego, jasnego i doskonałego optycznie zooma zaprojektowanego dla formatu FF.
Oba obiektywy filmowe zamknięte są w wytrzymałych, w pełni metalowych, korpusach oraz posiadają szereg udogodnień zwiększających komfort pracy operatora filmowego, m.in. pierścienie zmiany ogniskowej, ostrości oraz przysłony wyposażonej w zębatki ułatwiające stosowanie systemu follow-focus oraz płynną regulację przysłony.
Tokina 11-16 T3 Cine oferuje pole widzenia wynoszące 85 stopni, a dzięki dużej jasności wynoszącej T3 (f/2.8) doskonale radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych, zapewniając doskonałą plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości. Na zaawansowaną konstrukcję optyczną obiektywu składa się trzynaście soczewek umieszczonych w jedenastu grupach. Budowa oparta jest m.in. na dwóch soczewkach SD (niskodyspersyjnych) oraz dwóch soczewkach asferycznych. Gwarantuje to wysoki kontrast i skuteczną kontrolę aberracje chromatycznej. Obiektyw ma wysoką rozdzielczość optyczną przewyższającą format filmowy 4K. Dzięki przysłonie o 9 listkach w bardzo plastyczny i miękki sposób odwzorowuje nieostrości znajdujące się poza głębią ostrości, tzw. bokeh. Obiektyw dostępny jest z osłoną przeciwsłoneczną BH-77A w zestawie.
W Tokinie 16-28 T3 Cine zastosowano dużą przednią soczewkę asferyczną o średnicy 56mm i dwa elementy asferyczne znajdujące się w tylnej części obiektywu. Ma również trzy soczewki ze szkła o bardzo niskim współczynniku dyspersji (SD) pozwalające ograniczyć wagę i wymiary szkła oraz korygować aberrację chromatyczną. Obiektyw gwarantuje wysoką jakość optyki, zapewniającą doskonałą ostrość w całym polu obrazu, dużą jasność i znacznie zredukowaną dystorsję, dzięki czemu obiektyw może być używany wraz z aparatami i kamerami pracującymi w standardzie 4K. Tokina 16-28 T3 Cine ma wsparcie dla systemu LDS (Lens Data Support). Skala ostrości, zoomu oraz przysłony naniesione są po obu stronach obiektywu, aby zapewnić podgląd ustawionych parametrów oraz ułatwić mocowanie systemów follow-focus.
Cena detaliczna z VAT
Tokina 11-16mm T3 Cine - 5575,00 PLN
Tokina 16-28mm T3 Cine - 13850,00 PLN
Gwarancja: Wszystkie obiektywy marki Tokina objęte są 24-miesięczna gwarancją.