Samsung Electronics Polska we współpracy z agencją „Biuro Podróży Reklamy” przygotował nowatorski projekt wykorzystujący w zaawansowany sposób narzędzia Augmented Reality, czyli tzw. rzeczywistości poszerzonej. Głównym elementem tej niestandardowej prezentacji możliwości nowoczesnych technologii jest zaawansowana aplikacja …
Samsung Electronics Polska we współpracy z agencją „Biuro Podróży Reklamy” przygotował nowatorski projekt wykorzystujący w zaawansowany sposób narzędzia Augmented Reality, czyli tzw. rzeczywistości poszerzonej. Głównym elementem tej niestandardowej prezentacji możliwości nowoczesnych technologii jest zaawansowana aplikacja Augmented Reality (AR). Internauci mogą ją ściągać na dyski swoich komputerów ze specjalnie przygotowanej w tym celu strony http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/, z której można także wydrukować potrzebny do poprawnego działania aplikacji znacznik. Na stronie http://www.youtube.com/watch?v=m0fUNO78u4Y&feature=player_embedded można także obejrzeć film z prezentacją możliwości aplikacji AR.
Użytkownik ze strony http://www.samsung.com/pl/experience/promotion/3d/ar/ ściąga na swój komputer aplikację AR oraz drukuje kartkę ze znacznikiem, który wywołuje efekt Augmented Reality. Następnie operuje kartką ze znacznikiem w polu widzenia kamery internetowej współpracującej z komputerem. Po przyłożeniu znacznika (wydrukowanego na kartce papieru) do kamery z wirtualnej kartki (widocznej na ekranie) wysuwa się podstawka, na której pojawia się wirtualny telewizor. Wszystko to widzimy oczywiście na ekranie monitora, jednak użytkownik odbiera sytuację tak, jakby wirtualny obraz pojawił się w rzeczywistości, ponieważ tłem jest nadal projekcja z kamery użytkownika, a jego ruchy i ruchy kartki przenoszą się na wirtualny model telewizora 3D LCD Samsunga. Na ekranie telewizora pojawia się prezenterka w studio telewizyjnym. Wirtualne studio swoim wyglądem i kolorem przypomina studio popularnych telewizyjnych programów informacyjnych.