Bartek Jarmoliński
„Dobre wszystko co dobre" - czyli o wizerunku polaków robiących karierę na zachodzie Do cyklu zdjęć Bartka Jarmolińskiego „Polski export" czyli wąsatego, dotąd anonimowego polaka, patrzącego z okładek znanych pism dołączony został film „Ein kunstler aus Polen-ein gutes produkt" oraz seria kilkunastu obrazków-miniatur "wyroby własne", które obok przedstawianych apetycznych i mniej …
Bartek Jarmoliński
„Dobre wszystko co dobre" - czyli o wizerunku polaków robiących karierę na zachodzie
Do cyklu zdjęć Bartka Jarmolińskiego „Polski export" czyli wąsatego, dotąd anonimowego polaka, patrzącego z okładek znanych pism dołączony został film „Ein kunstler aus Polen-ein gutes produkt" oraz seria kilkunastu obrazków-miniatur "wyroby własne", które obok przedstawianych apetycznych i mniej apetycznych wyrobów (mięsno-cukierniczych) są zafoliowane jak produkty dostępne w markecie - bo takie jest przesłanie i zamierzone „antykomercyjne" działanie tych prac.
Seria zdjęć „Polski export" dotyczy „autentyczności" gazetowych okładek, gdzie anonimowy bohater staje się rozpoznawalny. Ma możliwość sterowania i kreowania swojego wizerunku, za którym nie zawsze (wbrew kreacjom mediów) musi kryć się rzeczywista wartość.
W „Polskim exporcie" fikcja zostaje zmieszana z rzeczywistością. Video obrazuje natomiast performance (Galeria Zero-Berlin) gdzie artysta w obecności gości sprzątał galerię, myjąc witrynę, podłogi. Jest to mit Polaka, który jest dobry, szybki i tani. Po sprzątnięciu Jarmoliński zasiada „na ekspozycji" z podpisem tytułowym, jako dobry polski produkt, którego warto z wyżej wymienionych względów zatrudnić.
wystawę prezentuje Bartek Gutowski
Galeria Przy Automacie, WNHiS UKSW, Warszawa, ul. Wóycickiego 1/3 bud. 23,
wystawa czynna od 9 do 25 kwietnia,
http://www.przyautomacie.sztuka.edu.pl/
Szczegóły dojazdu: www.przyautomacie.sztuka.edu.pl/dojazd.html