Menu wortalu
Nowy, szybki M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150 mm i telekonwerter 1,4x M.ZUIKO Digital
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12969
Olympus rozbudowuje swoją linię sprzętu o srebrną wersję modelu OM-D E-M1, superszybki teleobiektyw 40-150 mm, telekonwerter 1.4x oraz nowe funkcje w oprogramowaniu E-M1.Nowa wersja flagowego OM-D E-M1 pojawi się z zainstalowanym nowym oprogramowaniem sterującym*, które uzupełniono o takie funkcje jak: "tethered shooting", Digital Shift oraz Live Composite. Zwolennikom tej marki spodoba się nie tylko nowa, srebrna obudowa, ale zapewne przypadnie im do gustu także nowy, szybki obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO (80-300mm**) i przeznaczony do niego telekonwerter 1,4x M.ZUIKO Digital.
Profesjonalny design
Mimo tego, że E-M1 jest kompaktowy i lekki - waży o 38% mniej od typowej cyfrowej lustrzanki - to model ten zapewnia najlepsze zdjęcia w całej historii aparatów firmy Olympus. Wszystko dzięki pierwszej na świecie, 5-osiowej stabilizacji, procesorowi obrazu TruePic VII i sensorowi obrazu Live MOS. Oryginalny, czarny E-M1 zdobył już wiele nagród, a jego srebrna wersja zapewne podąży tą samą drogą. Stylizowana na retro, kanciasta, metalowa obudowa zdecydowanie wyróżnia go spośród ciężkich, dużych i nudnych cyfrowych lustrzanek.
Profesjonalny warsztat pracy
Dla projektantów Olympusa forma musi wynikać z funkcjonalności, a nowe oprogramowanie E-M1 jest tak samo ważne jak jego wygląd. Olympus, odpowiadając na potrzeby zawodowych fotografów, uaktualnił oprogramowanie E-M1, wzbogacając go o nowe funkcje. Dodano m.in. możliwość pracy w trybie "tethered shooting", który ułatwia pracę w studio, szczególnie kiedy pracujemy w większym zespole. Dzięki połączeniu aparatu z komputerem za pomocą USB i darmowemu oprogramowaniu Olympus Capture**, na ekranie komputera mam podgląd sceny w trybie Live View. Dzięki temu wspólna ocena ujęcia, zmiany i korekty są dużo łatwiejsze. Bezpośrednio na ekranie komputera możemy zmieniać parametry ekspozycji, a także wyzwalać migawkę.
Aktualizacja oprogramowania będzie dostępna dla wszystkich posiadaczy E-M1 od 16 września 2014.
Profesjonalna korekcja
Kolejna funkcja, która pojawi się w nowym oprogramowaniu E-M1, szczególnie zainteresuje fotografów architektury: jest to Digital Shift. Pozwala ona na skorygowanie bezpośrednio w aparacie, za pomocą dwóch pokręteł, zbiegających się linii zniekształcenia trapezowego. Efekty korekty są widoczne na podglądzie Live View, niezależnie od tego z jakiego obiektywu korzystamy. Otrzymujemy doskonałe zdjęcie bez potrzeby obróbki w komputerze i korekt ustawień obiektywu. Funkcja ta, w połączeniu z 5-osiową stabilizacją obrazu, autofokusem Dual Fast i doskonałym uszczelnieniem aparatu (dla przypomnienia: E-M1 jest odporny na kurz, zachlapania i mróz) czyni z E-M1 aparat idealny do profesjonalnej fotografii architektury, który poradzi sobie z każdym ujęciem i może pracować w każdych warunkach pogodowych.
Nowe oprogramowanie zostało także wzbogacone o tryb Live Composite, dwa nowe Filtry Artystyczne oraz zredukowano czas reakcji Elektronicznego Wizjera z 29ms do 16ms. Live Composite pozwala na idealne uchwycenie ruchu światła i sprawdzi się w zdjęciach nocnego nieba, fajerwerków lub ruchu ulicznego oraz we wszystkich sytuacjach, kiedy scena jest zbyt jasna dla trybu Live Bulb. Proces powstawania zdjęcia można obserwować na podglądzie Live View.
Nowe filtry, Selektywny Kolor i Vintage, dają więcej możliwości uzyskania efektownych zdjęć bezpośrednio w aparacie. Selektywny Kolor konwertuje zdjęcie do czarno-białego, pozostawiając w kolorze jedynie wybrany fragment. Filtr Vintage, pozwalając na wybór jednego z trzech ustawień, sprawia, że zdjęcie nabiera intrygującego, nostalgicznego charakteru.
Nowy E-M1 zawiera także uaktualnienie oprogramowania OI.Share, która poprawia zakres zdalnej kontroli aparatu przez smartfona. Dotychczasowe funkcje: zwolnienie migawki, podgląd na żywo, ustawiania trybów P, A, S i M, zostały uzupełnione o możliwość ustawienia samowyzwalacza do zdjęć sekwencyjnych i do zdjęć z interwałem czasowym - wszystko bezpośrednio na ekranie smartfona.
Profesjonalna jakość zooma
Podobnie jak OM-D E-M1, obiektyw M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO (80-300mm**) jest odporny na kurz, zachlapania oraz mróz i zdecydowanie wyróżnia się w klasie obiektywów PRO. "Za długie, za duże i za ciężkie" - taka jest opinia profesjonalistów, jeśli chodzi o konkurencyjne, przeznaczone do lustrzanek, obiektywy. Olympus zaprojektował obiektyw, który jest mniejszy i lżejszy od typowych obiektywów pełnoklatkowych, a jednocześnie oferuje porównywalną charakterystykę i zakres zastosowań.
Jest też wyjątkowy - to pierwszy na świecie zoom systemowy, w którym dwa najważniejsze elementy obiektywu napędzane są przez dwa silniki liniowe. A to oznacza ekstremalnie krótki czas ostrzenia. Co więcej, obiektyw ten jest także bardzo cichy. Idealnie nadaje się do fotografowania płochliwych zwierząt, ale sprawdzi się też w sporcie i fotografii ślubnej. Z minimalnym punktem ostrzenia w odległości 70 cm przy wszystkich długościach ogniskowej, dedykowanym przyciskiem Fn, sprzęgłem manualnego ostrzenia i wysuwaną osłoną, nowy M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO (80-300mm**) jest jednocześnie wszechstronny i łatwy w użyciu. Dzięki szerokiemu zakresowi zooma i minimalnej przysłonie 1:2,8 dla wszystkich ogniskowych, jego możliwości optyczne są naprawdę niezwykłe.
Profesjonalny zasięg zooma
Każdy, kto potrzebuję jeszcze większych zbliżeń, może skorzystać z konwertera x1,4, który podnosi zasięg ogniskowej M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO (80-300mm**) do 420mm**. Konwerter ma tylko 15 mm wysokości i jest lekkim, wygodnym uzupełnieniem fotograficznego wyposażenia. Doskonale pasuje do wytrzymałych, odpornych na kurz, zachlapania i mróz obiektywów z serii PRO i idealne nadaje się do zdjęć na zewnątrz, dobrze radząc sobie nawet podczas sesji w deszczu.
Profesjonalna ochrona
Olympus zaprojektował także profesjonalny filtr ochronny, przeznaczony do obiektywów M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO (80-300mm**). Kompaktowy PRF-ZD72 PRO jest pierwszym filtrem z rodziny ZUIKO. Zastosowano w nim powłoki antyodblaskowe oraz powłoki ZERO, które redukują efekty "duszków" i flary. Całości dopełnia czarna, matowa oprawka z aluminiową powłoką. Identyczny filtr (z symbolem ZUIKO PRF-ZD62 PRO) dostępny będzie do obiektywu M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40mm 1:2.8 PRO.
Profesjonalne akcesoria
Olympus stara się zaspokoić potrzeby profesjonalnych fotografów, oferując także szeroki wybór akcesoriów przeznaczonych do OM-D E-M1. Należą do nich: podwodna obudowa i lampy błyskowe, dedykowane torby na sprzęt i dodatkowy, pionowy chwyt z zasilaniem.
Nowy, srebrny E-M1 z obiektywem M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40mm 1:2.8 PRO, Obiektyw The M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO (80-300mm**) oraz M.ZUIKO Digital Telekonwerter 1,4x dostępne będą od listopada 2014 roku.
NOWY SREBRNY OM-D E-M1 GŁÓWNE CECHY:
- Najlepsza jakość zdjęć w historii aparatów Olympus
- Tryb „Tethered shooting” - profesjonalna kontrola sesji na ekranie komputera dzięki połączeniu USB
- Funkcja Digital Shift korygująca zniekształcenia trapezowe bezpośrednio w aparacie, z podglądem Live View
- Tryb Live Composite dający spektakularne ujęcia świateł w ruchu
- 14 kreatywnych Filtrów Artystycznych, w tym dwa nowe: Vintage i Selektywny Kolor
- Srebrny, pięknie zaprojektowany, proporcjonalny, kompaktowy i lekki korpus systemu Mikro Cztery Trzecie, który dobrze i pewnie leży w dłoni
- Waga: 497g z baterią i kartą pamięci
OM-D E-M1 dodatkowe cechy:
- Wytrzymała, odporna na kurz, zachlapania i mróz do -10°C***, metalowa obudowa
- Duży elektroniczny wizjer o rozdzielczości 2.36 miliona pkt. i powiększeniu 1.48x, ułatwiający kadrowanie
- Pierwsza na świecie 5-osiowa Stabilizacja Obrazu, zapewniająca stabilny obraz nawet przy dużych zbliżeniach
- Kompatybilny z ponad 65 obiektywami
M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:2.8 PRO (80-300mm**)
- Niezwykłe możliwości dzięki przysłonie 1:2,8 dla każdej długości ogniskowej, idealny do fotografowania sportu, dzikiej przyrody i ślubów
- Kompaktowa, lekka, odporna na kurz zachlapania i mróz*** obudowa, zapewniająca pełną mobilność
- Minimalna odległość ostrzenia 70cm dla wszystkich ogniskowych
- Niezwykle szybkie, ciche ustawianie ostrości
- Możliwość obsługi w trybie manualnym, dająca pełną kontrolę
- Waga: 760g bez adapt. statywu 880g z adapterem
M.ZUIKO DIGITAL TELEKONVERTER 1,4x
- 15mm wysokości
- Przeznaczony do uzyskiwania maksymalnych zbliżeń
- Wytrzymała, odporna na kurz, zachlapania i mróz konstrukcja
- Kompatybilny z M.ZUIKO DIGITAL 40-150mm 1:2.8 PRO i zapowiadanym obiektywem 300mm 1:4.0 zoom
- Waga: 105g
AKCESORIA:
- Torba na obiektyw systemowy (CBG-10) & Pasek do gripa (GS-5)
- Miękka torba na aparat (CS-42 SF)
- Paski na ramię z możliwością prania (CSS-P118 & CSS-P113)
- Pionowy grip z baterią(HLD-7) zapewniający dłuższy czas pracy i lepszy chwyt aparatu.
- Podwodna obudowa (PT-EP11) pozwalająca na nurkowanie do 45m
- Podwodna lampa błyskowa (UFL-3)
* Aktualizacja oprogramowania dostępna będzie do ściągnięcia za darmo dla wszystkich posiadaczy E-M1 od 16 września 2014 roku.
** odpowiednik klatki 35mm
*** Oprogramowanie Olympus Capture udostępnione jest do ściągnięcia bez opłat.
**** Zgodnie z testami własnymi Olympus, stwierdzającymi odporność na mróz do -10°C.
AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR - test obiektywu
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 16287
Ma krotność 16,7, czyli najwyższą wśród optyki wymiennej do lustrzanek, a jego zakres ogniskowych odpowiada małoobrazkowemu 27-450 mm. To nowy rekord ustanowiony przez ten niewiarygodnie uniwersalny megazoom Nikona.
Cechy unikalne i zastosowania
Znamy zoomy 18-200, 18-250, a nawet 18-270, ale 18-300 to zupełna nowość. I to jeszcze gorąca, bo z czerwca tego roku. Pierwszy na świece zoom do lustrzanek cyfrowych z tak ekstremalnie szeroką rozpiętością kątów widzenia korzysta ze sprawdzonych już rozwiązań technologii optyki i mechaniki. Rewelacyjnemu zakresowi ogniskowych 27-450 mm towarzyszy dobre światło f/3,5 przy najszerszym kącie widzenia i całkiem przyzwoite f/5,6 przy najwęższym. Atrakcyjna maksymalna skala odwzorowania wynosi 0,31, a system redukcji drgań to nowoczesny 4-stopniowy VR drugiej generacji. Zatem nowy megazoom Nikona ma idealne cechy fotograficzne do wykorzystania w podróży, na wakacjach i wycieczkach.
Szerokokątne ujęcie największej w Europie ceglanej warowni – zamku w Malborku – wykonałem przy najkrótszej ogniskowej 18 mm i otworze względnym f/3,5. Jak widzimy, „pełna dziura” nie przeszkadza w uzyskaniu świetnej ostrości i kontrastu zdjęć.
AF-S DX Nikkorem 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR spokojnie obejmiemy szerokie plany, w plenerze i we wnętrzach, a gdy zajdzie taka potrzeba – bez wymiany optyki przybliżymy sobie nawet bardzo odległe detale krajobrazu i architektury. Równie łatwo zrobimy zdjęcia portretowe – nie tylko tradycyjne, pozowane czy reżyserowane, ale również takie z ukrycia i dużej odległości, na przykład stroniącym od obiektywu ludziom i płochliwym czy niebezpiecznym zwierzętom. Do dyspozycji pozostaje cała paleta teleogniskowych, które równie dobrze można wykorzystać do rejestrowania sportu i dzikiej przyrody. „Trzysetką” sfotografujemy maleńkie obiekty, a zakres pośrednich wartości zooma udostępni standardowe, reportażowe ujęcia. Wszystko to w różnorodnym oświetleniu i przy zdjęciach „z ręki” – nie tylko w słonecznym plenerze, ale także w słabo oświetlonych wnętrzach, o zmroku, a nawet nocą. Tak genialne możliwości zachęcają do zastosowań AF-S DX Nikkora 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR w charakterze zooma standardowego – gdyby tylko nie te… „podkręcone” gabaryty.
Duża przednia soczewka nie obraca się podczas pracy pierścieniami, a gwint filtrów ma „profesjonalną” średnicę 77 mm. Widzimy też oryginalną, wewnętrzną osłonę optyki, która dodatkowo – przy wydłużaniu ogniskowych – zabezpiecza szkło przed odblaskami.
Wraz z wydłużaniem zakresu zooma tylna soczewka wchodzi głęboko do wnętrza korpusu, a bagnet okala gumowa uszczelka.
Panel sterowania. Na górze – przełącznik trybów nastawiania ostrości, w pozycji M/A (autofokus) można doostrzać ręcznie. Poniżej – kontrolka aktywacji nowoczesnego systemu stabilizacji drgań (4-stopniowy VR II). Na dole – przełącznik aktywnego działania systemu, dla wyjątkowo silnych drgań (zdjęcia z samochodu, motorówki itp.). W standardowym położeniu normalnym, obok typowych drgań aparatu, automatycznie wykrywane jest panoramowanie (panning). Z lewej strony – działająca przy najkrótszej ogniskowej blokada wysuwu zooma.
Bogaty układ optyczny tworzy 19 soczewek – trzy z nich to szkła ED, a trzy są asferyczne – rozmieszczonych w 14 grupach.
Konstrukcja mechaniczna i ergonomia
No właśnie – imponujący megazoom jest stosunkowo duży i ciężki. Waży 830 g, a w najkrótszej pozycji ma 12 cm długości i ponad 8 cm średnicy. To sporo jak na obiektyw, który ot tak, na co dzień miałby znajdować się w aparacie. No, chyba że – jako jedyne szkło – na wyjazdach. Nie przeszkadza natomiast wzrastająca do 21 cm długość przy maksymalnej ogniskowej. To przecież odpowiednik supertele 450 mm, do tego z całkiem niezłym tu światłem f/5,6! Na pewno lepiej podtrzymywałoby się tego zooma (z aparatem przy oku), gdyby w nominalnej pozycji był o połowę krótszy, ale wydłużony korpus ma za to szeroki pierścień zoomowania, na który bez problemu w każdych okolicznościach trafiają palce lewej dłoni. Szkoda tylko, że przejście od krótkich ogniskowych do najdłuższej – wciąż z aparatem przy oku – wymaga aż kilku drobnych obrotów tego pierścienia. Reszta to już niemal same zalety – autofokus działa szybko, wspomaga go wewnętrzne ogniskowanie oraz cichy, choć trochę w tym modelu „piszczący”, pierścieniowy silnik SWM. Pierścienie zoomowania i ogniskowania chodzą z dobrym, typowym dla konstrukcji zaawansowanych oporem. Wysuw zooma jest dwusekcyjny, a przy najkrótszej ogniskowej zoomnie opada, gdy wraz z aparatem trzymamy go na ramieniu. Przynajmniej tak zachowuje się nowy egzemplarz, ale na wszelki wypadek korpus zaopatrzono w blokadę najkrótszej pozycji. Solidnie i estetycznie wykonany (głównie z tworzyw sztucznych), sprawia bardzo dobre wrażenie. Przy metalowym bagnecie znajduje się uszczelka, a w komplecie dostajemy jeszcze mocowaną bagnetowo, wyprofilowaną osłonę przeciwsłoneczną – dodaje ona korpusowi 5 cm długości.
18 mm - powyżej.
Potężny zakres kątów widzenia, czyli wiele obiektywów w jednym.
300 mm - poniżej
Konstrukcja optyczna i jakość zdjęć
Złożony układ optyczny tworzy 19 soczewek – trzy z nich wykonane zostały ze szkła ED, a trzy są asferyczne – zestawionych w 14 grupach. Soczewki specjalne zapewniają nadspodziewanie wysoką ostrość zdjęć w całym zakresie ogniskowych – już od otworu względnego. W zasadzie ponarzekać można tylko na dystorsję przy najkrótszej ogniskowej i lekki spadek kontrastu przy najdłuższej. Przysłona jest 9-listkowa, kołowa – pomaga optyce efektownie, łagodnie odwzorować nieostrości. Miłe dla oka efekty obserwujemy przy długoogniskowych portretach i zdjęciach z małych odległości – nawet po przymknięciu przysłony. Maksymalna skala odwzorowania osiągana jest przy 300 mm i pozwala wykonać imponujące zbliżenia małym obiektom. Ciekawostkę konstrukcyjną stanowi wbudowana wewnętrzna osłona optyki, znajdująca się tuż za przednią grupą soczewek – ma precyzyjnie dobrany kształt i dodatkowo zabezpiecza szkło przed odblaskami.
Z małych odległości (poniżej metra) przy ogniskowej 300 mm uzyskujemy imponujące zbliżenia, a bokeh pozostaje efektowne nawet po przysłonięciu optyki. Przysłona f/11.
W słabym oświetleniu skuteczny system stabilizacji drgań umożliwia przymknięcie przysłony – dla dalszego polepszenia ostrości i kontrastu. Czas ekspozycji 1/4 s, przysłona f/11, ogniskowa 24 mm.
Zoom dla obieżyświatów
AF-S DX Nikkor 18-300 mm f/3,5-5,6G ED VR swoje waży i mierzy, ale i tak jest nieporównywalnie mniejszy i lżejszy od sumarycznych gabarytów szkieł, które zastępuje. Bez ich noszenia i częstych – w przypadku różnorodności napotykanych na wojażach motywów – wymian. Relatywnie jest więc bardzo wygodny, przy swej ekstremalnej uniwersalności i wysokiej klasy optyce. Z pewnością może być ideałem dla niejednego podróżnika hołdującemu nikonowskiemu formatowi DX.
Tekst i zdjęcia: Jarosław Mikołajczuk
Teleobiektyw Sigma C 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM - linia Contemporary dla hobbystów
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 12255
Firma Sigma zaprezentowała nowy obiektyw marki SIGMA - 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM w wersji Contemporary. Teleobiektyw posiada zbliżone parametry do zaawansowanego modelu z linii SPORT ale jest tańszy. Z jednej strony koncepcją obiektywu Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM SPORT było osiągniecie jak najlepszej jakości optycznej i mechanicznej obiektywu, tak aby sprostać wymaganiom profesjonalnych fotografów. Z drugiej strony pojawiła się konieczność opracowania Sigmy 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM CONTEMPORARY, gdzie położono nacisk na uzyskanie lekkiego i kompaktowego narzędzia podobnego osiągami do linii SPORT, obiektywu zaspakajającego potrzeby hobbystów. Zmniejszając jego wymiary inżynierowie położyli szczególny nacisk na utrzymanie wysokiej wydajności optycznej. W obiektywie zastosowano szereg specjalistycznych soczewek m.in. ze szkła fluorytowego i aż trzech z niskodyspersyjnego SLD, dzięki czemu uzyskano wysoki współczynnik przenoszenia obrazu oraz zlikwidowano aberrację chromatyczną. Co istotne, udało się utrzymać wysoką jakość obrazu również w najczęściej wykorzystywanych końcowych wartościach ogniskowych. Dzięki lżejszej i mniejszej konstrukcji można nim fotografować „z ręki”. W celu ułatwienia takiej pracy zastosowano w nim zdejmowany uchwyt statywowy. Obiektyw jest przystosowany do pracy w trudnym środowisku i posiada dodatkowe uszczelnienia chroniące przed kurzem oraz zachlapaniem.
SIGMA 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM:
- Dzięki zastosowaniu doskonałych elementów ze szkła optycznego zminimalizowano aberrację chromatyczną i osiągnięto wiodącą klasę jakości obrazu.
- W obiektywie zastosowano 1 soczewkę FLD (F Low Dispersion) charakteryzującą się najwyższym znanym poziomem wydajności optycznej oraz 3 soczewki ze szlachetnego szkła SLD (Special Low Dispersion). Dzięki temu zlikwidowano barwne aberracje barwne, tak często występujące zwłaszcza w najwyższych wartościach ogniskowych.
Lekka i zwarta konstrukcja.
W porównaniu z Sigmą 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM SPORT obiektyw z serii Contemporary jest mniejszy i lżejszy, co ułatwia obsługę sprzętu oraz transport. Dzięki zdejmowanemu uchwytowi statywowemu możemy dodatkowo zmniejszyć wagę oraz wymiary obiektywu. Uchwyt statywowy wykonano z bardzo wytrzymałego i sztywnego stopu magnezu, który gwarantuje odpowiednią stabilność.
Blokada tubusa przy dowolnej wartości ogniskowych.
Obiektyw jest wyposażony w blokadę wysuwu przedniego tubusa. Blokadę można uaktywnić przy dowolnej wartości ogniskowych, co umożliwia stabilne fotografowanie w przypadku obiektywu skierowanego w górę lub w dół. Funkcja ta jest niezbędna przy długich czasach naświetlania np. przy fotografii astro.
Hydrofobowe i przeciwtłuszczowe powłoki ochronne soczewek.
Przednią i tylną soczewkę pokryto warstwą hydrofobową oraz specjalną warstwą utrudniającą utrzymywanie się tłuszczu. Dzięki takiemu rozwiązaniu czyszczenie soczewek staje się po raz pierwszy tak łatwe.
Uszczelniony bagnet.
W bagnecie obiektywu zastosowano gumowe uszczelnienia podnoszące jego odporność na kurz oraz zachlapanie.
Zastosowany akcelerometr wpiera działanie stabilizacji w kadrach pionowych oraz poziomych.
Stabilizacja w trybie 1 doskonale spisuje się podczas ogólnego fotografowania (w trybie 1 pracują wszystkie czujniki drgań). Chcąc fotografować obiekty w ruchu (śledzenie samolotu, biegnącego zwierzęcia) włączamy 2 tryb stabilizacji optycznej. W przypadku kadrów pionowych lub poziomych akcelerometr wykryje położenie obiektywu i odpowiednio zorganizuje pracę poszczególnych czujników.
Nowy rodzaj silnika AF.
W obiektywie zastosowano nowy rodzaj silnika AF, cichszy i szybszy „Optimized AF”. W porównaniu z poprzednimi konstrukcjami udało się poprawić efektywność pracy silnika o 5 %.
Tryby ustawiania ostrości.
Obiektyw poza standardowymi trybami ustawiania ostrości AF/MF posiada tryb MO. Włączając ten tryb możemy ręcznie ustawiać ostrość, a AF włączy się dopiero po określonym czasie. Czas po którym ma włączyć się AF ustawiamy indywidualnie za pomocą urządzenia personalizującego USB DOCK. W trybie AF możemy dokonywać poostrzenia bez konieczności przełączania w tryb MF.
SIGMA USB DOCK - personalizacja ustawień.
Obiektyw współpracuje z urządzeniem USB DOCK, dzięki któremu możesz personalizować pod własne oczekiwania funkcje stabilizacji optycznej (tryb standardowy, średni oraz dynamiczny), opcje pracy autofocusa (priorytet celności, priorytet szybkości, tryb standardowy), określania zakresu odległości ostrzenia, a także wgrywania nowego oprogramowania.
Kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami z linii Sigma Global Vision.
Obiektyw jest kompatybilny w nowymi telekonwerterami 1,4x i 2,0x. Praca AF jest zapewniona do przysłony f/8.
Teleobiektyw Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM Sport
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Obiektywy
- Odsłony: 10817
SIGMA Corporation zaprezentowała nowy obiektyw należący do linii Sport - Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Ten profesjonalny teleobiektyw dający bardzo ostre zdjęcia w całym zakresie ogniskowych, sprosta wymaganiom każdego fotografa. Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM przystosowana jest do pracy w trudnych warunkach terenowych, posiada wszelkie cechy i możliwości sprzętu pożądane przez wymagającego profesjonalistę, dzięki czemu nie musi się on martwić o obiektyw. Posiada blokadę przedniego tubusu przy dowolnej ogniskowej, hydrofobowe warstwy na skrajnych soczewkach obiektywu, kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami, nowy system stabilizacji optycznej wsparty zaawansowanym akcelerometrem, ergonomiczne ułożenie przełączników i pierścieni, zoptymalizowany napęd AF, specjalne soczewki minimalizujące wszelkie abberacje, a całość zamknięta w nowej wytrzymałej i gustownej obudowie.
Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM:
1) Osiąga najlepsze parametry optyczne, które charakteryzują produkty z profesjonalnej linii Sports.
Dzięki zastosowaniu doskonałych elementów ze specjalnego szkła optycznego udało się zminimalizować abberację chromatyczną i osiągnąć wiodącą klasę jakości obrazu. Obiektyw ten zawiera 2 soczewki FLD (F Low Dispersion) z wysokiej jakości szkła fluorytowego oraz 3 soczewki SLD (Special Low Dispercion) doskonale kompensujące barwne abberacje obrazu, a w szczególności abberację chromatyczną często występującą w końcowych zakresach ogniskowych. W obiektywie zastosowano 9-cio listkową przysłonę kołową, dzięki czemu uzyskano korzystne rozmycie nieostrych obszarów zdjęcia (bokeh).
Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM
2) Zwiększona wytrzymałości na czynniki zewnętrzne.
Odporność na warunki atmosferyczne. Obiektyw jest pyło i bryzgoszczelny. Liczne uszczelnienia występujące w konstrukcji obiektywu zapewniają swobodny transport nawet przy trudnych warunkach zewnętrznych.
Nowe ochronne warstwy na skrajnych soczewkach. Przednią i tylną soczewkę pokryto warstwą hydrofobową oraz specjalną warstwą utrudniającą utrzymywanie się tłuszczu, dzięki czemu ich czyszczenie po raz pierwszy jest tak łatwe.
Blokada tubusa. Obiektyw jest wyposażony w blokadę wysuwu przedniego tubusa. Blokadę można uaktywnić w przy dowolnej wartości ogniskowych, co umożliwia stabilne fotografowanie w przypadku obiektywu skierowanego w górę lub w dół. Funkcja ta jest niezbędna przy długich czasach naświetlania np. przy fotografii astro.
Tryby ustawiania ostrości. Obiektyw poza standardowymi trybami ustawiania ostrości AF/MF posiada tryb MO. Włączając ten tryb możemy ręcznie ustawiać ostrość, a AF włączy się dopiero po określonym czasie. Czas po którym ma włączyć się AF ustawiamy indywidualnie za pomocą urządzenia personalizującego USB DOCK. W trybie AF możemy dokonywać poostrzenia bez konieczności przełączania w tryb MF.
Nowy rodzaj uchwytu statywowego. Użyte materiały i miejsce umocowania gwarantują większą niż dotychczas stabilność zestawu fotograficznego. Uchwyt w bardzo szybki i precyzyjny sposób pozwala na przejścia pomiędzy kadrami poziomymi a pionowymi. Do uchwytu statywu mocowany jest pasek transportowy zapewniający bezpieczne przenoszenie zestawu fotograficznego. Mocowanie obiektywu - mosiężne mocowanie bagnetu łączy wysoką jakość wykonania z wytrzymałością. Jego powierzchnia jest poddawana specjalnej obróbce wzmacniającej, po to aby zapewnić wysoką jakość obiektywu, gwarantującą długotrwałe użytkowanie.
3) Precyzyjna technologie pozwalają uchwycić zamierzony kadr.
W obiektywie zastosowano precyzyjny akcelerometr wspierający działanie stabilizacji obrazu. Stabilizacja w trybie 1 doskonale spisuje się podczas ogólnego fotografowania, w trybie 1 pracują wszystkie czujniki drgań. Chcąc fotografować obiekty w ruchu (śledzenie samolotu, biegnącego zwierzęcia) włączamy tryb 2 stabilizacji optycznej. W przypadku kadrów pionowych lub poziomych akcelerometr wykryje położenie obiektywu i odpowiednio zorganizuje pracę poszczególnych czujników. Nowy silnik AF - w obiektywie zastosowano nowy rodzaj silnika AF, cichszy i szybszy „Optimized AF”. W porównaniu z poprzednimi konstrukcjami udało się poprawić efektywność pracy silnika o 5 %.
4) Współpraca z urządzeniem personalizującym USB DOCK
Obiektyw współpracuje z urządzeniem USB DOC, dzięki któremu możesz personalizować pod własne oczekiwania funkcje stabilizacji optycznej, opcje pracy autofocusa, określania zakresu odległości ostrzenia, wgrywania nowego oprogramowania.
5) Kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami z linii SGV.
Obiektyw jest kompatybilny w nowymi telekonwerterami 1,4x i 2,0x. Praca AF jest zapewniona do przysłony F8.
6) Nowy produkt linii Sigma Global Vision, który po raz kolejny ustala nowy standard jakości obrazu.
Wyrafinowane parametry optyczne, ostrość, wysoka skuteczność przechwytywania obrazu, pozwolą fotografom uzyskać pożądane ujęcie. Sigma oferuje obiektywy w trzech liniach: ART, SPORT oraz CONTEMPORARY ułatwiając fotografom wybór cech towaru najbardziej odpowiadającym ich potrzebom. Linia SPORT charakteryzuje się wysoką wydajnością obrazu nawet przy dużych zbliżeniach, doskonałą pracą silnika AF niezbędnego przy fotografowaniu dynamicznych akcji. Pozwala na definiowanie szeregu funkcji wspierających fotografa, takich jak praca AF, zakres odległości ostrzenia, charakterystyka pracy OS itp.
Obiektyw doskonale sprawdzi się w fotografii przyrodniczej, sportowej, lotniczej czy detektywistycznej oraz wszędzie tam gdzie nie mamy możliwości zbliżenia się do fotografowanego obiektu. Ergonomiczny zakres od 150 do 600 mm z pewnością zaspokoi potrzeby wielu wymagających fotografów.
Wyjątkowa precyzja i jakość - wszystko wykonane w Japonii
Optymalizując jakość dzięki zintegrowanemu systemowi produkcji, Sigma jest skupiona na tworzeniu rzeczy jak należy, własnymi rękoma i przy pomocy własnych technologii. Obecnie jest jednym z niewielu producentów, tworzących wyłącznie w Japonii. Lubi myśleć, że produkty marki Sigma niejako przesiąkają esencją ojczyzny: błogosławionej czystą wodą i powietrzem, wypełnionej ciężko pracującymi ludźmi. Producent jest dumny z jakości produktów, zrodzonych ze związku dostosowanych ekspertyz i zaawansowanej technologii. Wyszukane produkty marki Sigma zaspokajają potrzeby profesjonalistów i entuzjastów fotografii na całym świecie. Proces wytwarzania bazuje na prawdziwym kunszcie, popartym pasją i dumą ekspertów.
Możliwa zmiana mocowania obiektywu (usługa płatna)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Sigma oferuje możliwość wymiany mocowania w obiektywach z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w obiektywie zarówno mocowanie, jak i wewnętrzne elementy, tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy, pozwalając na cieszenie się nim nawet po zmianie marki aparatu. Dzięki tej usłudze można używać ulubionego obiektywu przez wiele lat, niezależnie od marki aparatu.
Uwaga: Usługa zmiany mocowania w obiektywach Sigma różni się od zwykłej usługi naprawy obiektywu i nie jest oferowana przez lokalną sieć sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Sigma w Polsce (Autoryzowany Punkt Serwisowy FOTO SERVICE, ul. Fleszarowej-Muskat 3, 81-589 Gdynia).
Sugerowana cena obiektywu wynosi 7.490 zł brutto.
Specyfikacja techniczna
- Konstrukcja: 24 elementy / 16 grup
- Minimalna przysłona F22
- Średnica filtra 105 mm
- Kąt widzenia (35mm) 16.4-4.1 stopnia
- Minimalna odległość ostrzenia: 260 cm
- Wymiary: 121 x 290.2 mm
- Przysłona kołowa, 9 listków
- Maksymalne powiększenie 1:5
- Waga 2.860 g
- Mocowanie Sigma, Canon, Nikon.
- W zestawie: pokrowiec, osłona, pasek na ramię, dekle.