Strona 2 z 3
Regulamin konkursu
„75 lat rozstań i powrotów”
I. Organizator i czas trwania konkursu
- Organizatorem konkursu „75 lat rozstań i powrotów”, zwanego dalej „Konkursem” jest Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, z siedzibą przy ul. Żwirki i Wigury 1, 00-906 w Warszawie zwane dalej „Organizatorem”.
- Konkurs rozpoczyna się 1 lipca 2009 r. i trwa do 30 września 2009 r.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany wyżej wym. terminów.
II. Cel i tematyka konkursu
- Celem Konkursu jest zachęcenie do czynnego udziału w obchodach rocznicy powstania warszawskiego lotniska i wyrażenie poprzez fotografię emocji związanych z hasłem „75 lat rozstań i powrotów”.
- Tematyka Konkursu opiera się na interpretacji hasła „75 lat rozstań i powrotów” zarówno w kontekście relacji międzyludzkich, podróży, jak również skojarzeń związanych z lotniskiem.
III. Uczestnicy konkursu
- Uczestnikiem Konkursu może być każdy z wyjątkiem pracowników Biura Public Relations Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, członków komisji konkursowej, członków ich rodzin i osób im najbliższych w rozumieniu przepisów z art. 115 § 11 Kodeksu Karnego.
- Osoby, które posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w tym osoby, które nie ukończyły 18 lat mogą wziąć udział w Konkursie za zgodą rodziców lub innych przedstawicieli ustawowych.
IV. Zgłaszanie prac
- Aby wziąć udział w Konkursie należy przesłać w zamkniętej kopercie oznaczonej godłem (znakiem/symbolem identyfikującym autora zdjęć zachowującym jego anonimowość – osoba biorąca udział w konkursie sama nadaje własny symbol) zgłoszenie zawierające:
- maksymalnie 3 prace o wymiarach 18 x 24 cm lub większe (maksymalnie 30 x 40 cm),
- własnoręcznie wypełnioną i podpisaną Kartę uczestnika konkursu, zapakowaną w mniejszą kopertę oznaczoną godłem. Karta uczestnika konkursu zamieszczona będzie na stronie www.lotnisko-chopina.pl.
- Każda z nadesłanych fotografii musi zawierać na odwrocie, w górnej części następujący opis:
- godło (własny symbol, znak),
- numer telefonu
- tytuł fotografii
- datę i miejsce wykonania fotografii
- Zgłoszenia prac będą przyjmowane od 1 lipca do 30 sierpnia 2009 r. Decyduje data stempla pocztowego.
- Zgłoszenia należy przesyłać na adres:
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”
Biuro Public Relations
Ul. 17 Stycznia 49
02-146 Warszawakoniecznie z dopiskiem: „Konkurs fotograficzny „75 lat rozstań i powrotów”.
- Fotografie zgłaszane na Konkurs muszą być osobistym dziełem autorów i nie mogą naruszać prawa, w tym w szczególności dóbr osobistych osób trzecich, a także ogólnie przyjętych norm obyczajowych.
- Uczestnik Konkursu oświadcza, że dysponuje zgodą osób przedstawionych na zdjęciach na wykorzystanie ich wizerunku.
- Fotografie zgłaszane na Konkurs nie mogą być wcześniej nagradzane w żadnym innym konkursie.
- W przypadku osób, o których jest mowa w punkcie III. 2, zgłoszenie powinno zawierać zgodę rodziców lub opiekunów na udział w konkursie.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, nie doręczenia, opóźnienia w doręczeniu, zniszczenie lub zgubienie zgłoszenia podczas transportu.
- Zwycięzcy i osoby wyróżnione zobowiązują się do nadesłania drogą elektroniczną na adres m.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przekazania na innym nośniku (np. płyta CD) zdjęć w rozdzielczości umożliwiającej wydruk w wysokiej jakości (min 300 dpi).
V. Ocena prac i rozstrzygnięcie konkursu
- Wszystkie zdjęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury powołanego przez Organizatora.
- Jury dokonuje oceny po zakończeniu okresu trwania Konkursu biorąc pod uwagę interpretację tematu oraz jakość, oryginalność, wyjątkowość nadesłanych fotografii.
- Spośród nadesłanych prac Jury wybierze trzy prace, za które przyzna nagrody: I, II, III.
- Jury przyzna również wyróżnienia honorowe – o ilości wyróżnień Jury zadecyduje podczas obrad.
- Decyzje Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla organizatorów i wszystkich uczestników Konkursu.
- O decyzji Jury nagrodzone i wyróżnione osoby zostaną powiadomione telefonicznie i drogą elektroniczną.
- O decyzji Jury nagrodzone i wyróżnione osoby zostaną powiadomione telefonicznie i drogą elektroniczną.
- Zwycięskie i wyróżnione prace zostaną zamieszczone w galerii na stronie www.lotnisko-chopina.pl oraz na wystawie w Hali Odlotów T2 Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie.
- Uroczyste ogłoszenie zwycięzców i osób wyróżnionych oraz wręczenie nagród nastąpi podczas otwarcia wystawy w strefie T2 Portu Lotniczego im. F Chopina w Warszawie.
VI. Nagrody
- Zwycięzcy Konkursu otrzymują od Organizatora następujące nagrody:
• (za zajęcie) I (miejsca) – 10 000 zł (dziesięć tysięcy złotych)
• (za zajęcie) II (miejsca) – 6 500 zł (sześć tysięcy pięćset złotych)
• (za zajęcie) III (miejsca) – 3 500 zł (trzy tysiące pięćset złotych) - Zwycięzcom Konkursu podczas uroczystego wręczenia nagród zostaną wręczone symboliczne czeki – równowartość nagrody zostanie w ciągu 5 dni roboczych przelana na nr kont podane przez Zwycięzców.
- Związek Polskich Artystów Fotografików ufunduje dodatkową nagrodę w postaci rocznej nauki w Studium Fotografii działającym przy ZPAF.
- Wydawca magazynu FOTO ufunduje dla zwycięzców roczne prenumeraty miesięcznika FOTO.
VII. Postanowienia końcowe
- Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie www.lotnisko-chopina.pl w zakładce poświęconej obchodom rocznicy lotniska.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Konkurs nie jest „grą losową” w rozumieniu ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341, z późn. zm.)
- Zgłoszenie fotografii do Konkursu i podpisanie Karty Uczestnika Konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem przez uczestnika Konkursu warunków niniejszego regulaminu.