Rusza polski konkurs graficzny Adobe Creative Search 4 Ideas
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i firma Adobe Polska z przyjemnością informują, że wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego Adobe Creative Search 4 Ideas.
Konkurs firmowany przez polski oddział Adobe skierowany jest do wszystkich twórców grafiki, którzy chcą zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. Tematem pierwszej edycji Adobe Creative Search 4 Ideas jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności i zmniejszanie obszarów niedożywienia - idea przyświecająca Federacji...Rusza polski konkurs graficzny Adobe Creative Search 4 Ideas
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i firma Adobe Polska z przyjemnością informują, że wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego Adobe Creative Search 4 Ideas.
Konkurs firmowany przez polski oddział Adobe skierowany jest do wszystkich twórców grafiki, którzy chcą zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. Tematem pierwszej edycji Adobe Creative Search 4 Ideas jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności i zmniejszanie obszarów niedożywienia - idea przyświecająca Federacji Polskich Banków Żywności, która jest partnerem tegorocznego konkursu. Zadanie konkursowe to stworzenie kreacji graficznej kampanii społecznej mającej uwrażliwiać na marnowanie żywności i zachęcać do zmiany negatywnych postaw w tym zakresie. Prace można zgłaszać na stronie: www.cs4ideas.pl - Termin zgłaszania prac: 30 lipca 2009
O konkursie
Idea to pomysł, efekt twórczej, nieskrępowanej aktywności. Idea to również myśl przewodnia wyznaczająca kierunek działania, służącego wyższym celom i wartościom. Adobe Creative Search 4 Ideas to konkurs poszukujący kreatywnych
środków wyrazu, pozwalających owe Idee promować.
Kto może wziąć w nim udział?
Konkurs ma charakter otwarty. Mogą w nim brać udział zarówno graficy pracujący w agencjach reklamowych i interaktywnych (tych w szczególności zapraszamy do kategorii Kampania), jak i freelancerzy i amatorzy. Prace można zgłaszać
indywidualnie lub zespołowo.
Jakie jest zadanie konkursowe?
Zadaniem konkursowym jest stworzenie kreacji graficznej promującej przeciwdziałanie marnowaniu żywności i walkę z niedożywieniem.
Jak wziąć udział w konkursie?
Pierwszy krok to rejestracja w serwisie poprzez stworzenie własnego konta i założenie swojego profilu.
Drugi krok to stworzenie kreacji graficznej w przynajmniej jednej kategorii konkursowej, kierując się briefem kreatywnym.
Zgłoszenie pracy za pomocą interaktywnego formularza. Wymogi techniczne dotyczące poszczególnych kategorii dostępne są po zalogowaniu.
Kategorie:
Grafika statyczna
W tej kategorii można zgłaszać prace w formie projektów plakatu, billboardu, reklamy prasowej. Praca powinna zostać złożona za pośrednictwem formularza elektronicznego w postaci pliku graficznego
Grafika dynamiczna lub aplikacja
W tej kategorii można zgłaszać prace w formie baneru ruchomego lub statycznego, animacji np., z wykorzystaniem
elementów 3D; grafiki na urządzenie przenośne (np. telefony).
Video
W tej kategorii prace mogą być zgłaszane w formie filmu video, filmu z wykorzystaniem efektów specjalnych, a nawet storyboardu.
Kampania
Aby złożyć pracę w tej kategorii należy zgłosić spójne prace przynajmniej w dwóch kategoriach (np. plakat i baner internetowy), zgodnie z odpowiednią specyfikacją dla danej kategorii i formy
Nagrody:
- Umieszczenie prac w wirtualnej galerii Adobe i publikacja w kalendarzu pokonkursowym,
- Pakiety graficzne Adobe Creative Suite 4: Adobe Creative Suite 4, Design Premium Adobe Creative Suite 4, Web Premium, Adobe Creative Suite 4, Production Premium Adobe Creative Suite 4 Master Collection
- Monitory EIZO: EIZO FlexScan S2232W, EIZO ColorEdge CG222W
- Drukarki EPSON: Epson Stylus Photo R2880, Epson Stylus Photo PX700W
- Tablet Wacom Intuos4 S
- Warsztat fotografii mody w Akademii Fotografii
- Kurs fotografii cyfrowej
Osobne wyróżnienia przyzna Federacja Polskich Banków Żywności oraz publiczność Adobe Creative Serach 4 Ideas
- w głosowaniu online.
Jury:
- Marek Borowski - Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywnoźci
- Marianna Dobkowska - Historyk sztuki i kurator
- Magda Frankowska - Historyk sztuki i projektantka
- Arkadiusz Łoś - Strateg reklamowy w firmie Corporate Profiles Consulting
- Tomasz Tomaszewski Członek Związku Polskich Artystów Fotografików, agencji Visum Archiv w Hamburgu, agencji Image Collection w Waszyngtonie oraz American Society of Magazine Photographers
Partnerami Adobe Creative Search 4 Ideas jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Corporate Profiles Consulting, firma doradztwa marketingowego.
Patronatu medialnego konkursowi udzielili: Press, Brief, 2+3D, .PSD, ComputerArts, Max3d.pl, Interaktywnie.com, Mediarun.pl, Digart.pl, Prokreacja, VisualCommunication.